خوش آمدید ، مهمان ! [ ورود

۳۱ تکنیک برای متقاعد کردن دیگران

مذاکره آگوست 27, 2019

۱٫ همه دوست دارند حرف بزنند ولی گوش کردن، هنر بزرگ‌تری است. با دقت به صحبت های طرف مقابل گوش کنید.

۲٫سخنان او را قطع نکنید.

۳٫ خواسته خود را در ابتدای گفتگو مطرح نکنید.

۴٫با تکرار بعضی ازجملات مخاطب خودتان، نشان بدهید که به صحبت‌هایش توجه دارید و او را درک می‌کنید.

۵٫هنگام صحبت کردن از اعداد و ارقام و آمار دقیق استفاده کنید.

۶٫مبالغه و زیاده گویی نکنید.

۷٫برای تمام ادعاهای خود مرجع و منبع موثق بیاورید.

۸٫در گفتار خود صادق باشید. اگر دو بار زنگ زده‌اید، نگویید که “صد بار تماس گرفته‌ام”.

۹٫از دیگران بدگویی نکنید چون اعتماد شنونده را از دست می دهید.

۱۰٫برای حرف‌های‌تان از اشخاص مطمئن گواه بیاورید.

۱۱٫بجای شهود از رویدادهای علمی بهره مند شوید.

۱۲٫از تجربیات و داستان‌های شخصی خودتان بگویید.

۱۳٫همیشه لبخند به لب داشته باشید.

۱۴٫ ارتباط چشمی برای گفتگو بسیار مهم است. ازآن غافل نشوید.

۱۵٫شفاف و صریح حرف بزنید و طرف مقابل را به چالش نکشید.

۱۶٫از مقایسه دو موضوع مرتبط استفاده کنید.

۱۷٫طرف مقابل را در فشار قرار ندهید.

۱۸٫دغدغه‌ها و نگرانی‌های او را درک کنید.

۱۹٫ به نتیجه “بُرد-بُرد ” فکر کنید و ریسک‌های او را هم در نظر بگیرید.

۲۰٫قدر‌دان زمانی باشید که به شما اختصاص داده است

۲۱٫از حرف‌ها و مثال‌های تکراری پرهیز کنید.

۲۲٫زمان مصاحبه را مدیریت کنید تا جلسه کسالت آور نشود.

۲۳٫بر مواضع خود اصرار بیش از اندازه نداشته باشید.

۲۴٫جملات پایانی را دقیق و حساب شده انتخاب کنید چون زمان بیشتری در ذهن می‌مانند.

۲۵٫قرار نیست همیشه و در تمام مباحثات موفق شوید، در چنین مواقعی وقت تان را بیهوده تلف نکنید.

۲۶٫ممکن است حرف‌های نامربوط بشنوید باید خویشتندار باشید و عصبانیت خود را کنترل کنید.

۲۷٫ممکن است در ابتدا استرس و اضطراب داشته باشید. با چند نفس عمیق و سکوت و یا یک سوال از پیش آماده شده فرصت مناسبی برای خودتان ایجاد کنید.

۲۸٫به خاطر باورها و عقاید طرف مقابل، او را احمق فرض نکنید.

۲۹٫از جملات دستوری و توهین آمیز پرهیز نمایید.

۳۰٫شرایط سنی، فیزیکی، مالی و فرهنگی طرف مقابل را در نظر داشته باشید.

۳۱٫مهمترین هدف شما، متقاعد کردن او و کم کردن مقاومت‌ش در برابر شماست. پس گاهی لازم است به جلسات بعد هم فکر کنید و در یک جلسه تمام فرصت های خود را نسوزانید

 

224 بازدید کل ، 5 امروز

  

ارسال نظر

  • ماشین حساب نرخ تبدیل

    با در سپتامبر 22, 2019 - 0 نظرات

    با استفاده از این ماشین حساب نرخ تبدیل و ارزش “نه” هایی را که می شنوید ، محاسبه کنید. جهت ورود به ماشین حساب کلیک کنید

  • با مشتری مردد چه کنیم؟

    با در آگوست 9, 2019 - 0 نظرات

    بسیار پیش آمده که برای مشتری توضیح کامل راجب محصول می دهیم،اما برای خرید مردد است! اگر خریدار گفت بعدا خبر می دهم،همانجا باید پیشنهاد ویژه با محدودیت زمانی بدهیم. مثلا بگوییم اگر تا چهارشنبه خریدتان قطعی شود،این هدیه را هم دریافت خواهید کرد! بدین ترتیب اون برای خرید ترغیب خواهد شد،چون در هر صورت […]

  • چگونه افزایش قیمت را به مشتری اعلام کنیم؟

    با در سپتامبر 23, 2019 - 0 نظرات

    مشتری زمان دهید (سراب زمان): منظور از سراب زمان در واقع زمان بین شروع و اتمام فرآیند تولید می باشد تا از این طریق زمان کافی برای ایجاد تغییر در سیستم های اطلاعاتی و همچنین فرصت اجرایی کردن حداقل یک سفارش خرید دیگر از شما با قیمت فعلی را داشته باشند. ۲٫با کسی به عنوان […]

  • آنچه فروشندگان حرفه ای به شما نمی گویند

    با در سپتامبر 25, 2019 - 0 نظرات

    دانلود رایگان کتاب کاریز فروش جهت دانلود کتاب کلیک کنید

  • فروش چیست؟

    با در نوامبر 16, 2019 - 0 نظرات

    فروش چیست؟فروش اصطلاحی است برای توصیف فعالیت هایی که منجر به فروش کالا و یا خدمات شما می شود. اما در دنیای کسب و کار این واژه معنای گسترده تری دارد که موارد زیر در آن تاثیر بسیار زیادی دارد:– منطقه ای که برای فروش محصول انتخاب کرده اید– محصول و یا خدماتی که می […]

Call Now Button